Dersin Adı | Biyosensörler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 206 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin doğada bulunan biyosensörler, biyosensörlerin genel yapısı ve kullanım alanları ile ilgili bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Doğada bulunan biyosensörler, biyosensör bileşenleri, biyosensörlerin çeşitleri, elektrokimyasal-optik-kütle ve ısı değişimine dayalı biyosensör çeşitleri, güncel kullanımda olan biyosensörler, biyosensörlerde kullanılan biyomateryaller, biyosensörlerin uygulama alanları ve geleceği konularını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Doğada bulunan biyosensörler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 1-10. |
2 | Biyosensörlerin bileşenleri | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 1-10. |
3 | Biyosensörlerin çeşitleri | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 66-81. |
4 | Elektrokimyasal biyosensörler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 66-81. |
5 | Optik biyosensörler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 143-157. |
6 | Kütle değişimine dayalı biyosensörler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 42-66. |
7 | Optik biyosensörlerin özellikleri | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 178-186. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enzim sensörleri | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 81-143. |
10 | İmmünosensörler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 194-206. |
11 | Nükleik asit sensörleri | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 186-194. |
12 | Biyosensörlerin uygulama alanları | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 259. |
13 | Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250. |
14 | Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250 |
15 | Biyosensörlerin bize sunacağı yenilikler | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. Sayfa 221-250. |
16 | Final |
Ders Kitabı | Biyosensörler, Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Yayınları, 1999. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğretim elemanının hazırlamış olduğu kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 13 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 81 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest